Jag vill och jag kan!

Den senaste veckan har verkligen visat oss två årstider under bara ett par dagar. Ena dagen sol och vårvarmt...andra dagen vinterkallt och snöoväder. Det får mig att tänka på hur bra det är att bo i norden som vi ändå. Att få uppleva så olika väder, temperatur och natur som vi får. Jag gillar det! Efter en varm och solig (förhoppningsvis) sommar känner jag mig alltid lite trött på bad och solkrämer och mygg. Då hälsar jag höst och vinter välkommen och ser fram emot mörka mysiga kvällar, vinterlek och att det är tillåtet att hålla sig inne. När vintern närmar sig sitt slut är jag istället trött på snö och mörker och hälsar glatt våren, ljuset och sommaren välkommen. :) När vi hade det som mörkast och snöigast i vinter, lade en vän ut en solig bild från australien där hon bor för att visa skillnaden. Jag vill inte ha det där. Jag VILL ha variationen i väder, barmark, snö, sol, mörker, värme, friska vindar, hetta, sommarbad, pulkaåkning. Jag vill och jag kan få allt det där...för jag bor där jag bor. :)
 
 
 
#1 - - Caroline Reichard:

Hej! Vilket underbart hus och vilken mysig blogg! Jag ramlade in på den då jag satt och drömde om fiskarhedenvillan Spoven. Måste säga att jag verkligen blev förtjust i hur ni har ändrat i planlösningen. Jag har själv tre barn och jag och min man är i husbyggartankar. Just nu letar vi tomt i Avesta och har hittat en intressant invid dalälven. Ha en fin dag! Mvh Caroline