Bå stolen och blå damen

Vi har ju valt en tapet med blå inslag till vardagsrummet. Då passar två föremål som på sätt och vis hör ihop väldigt bra som inredningsdetalj.
 
Min lilla blå stol och blå damen.
 
Stolen har min morfar Gösta gjort till mig när jag var liten. Han gick bort för tio år sedan och stolen har alltid stått hemma i mitt föräldrahem. Tills nu! :) Nu har den en given plats i vårat blå vardagsrum.
 
Tavlan köpte jag i min mormor och morfars hemby uppe i norrland på en auktion för några år sedan. I grannhuset fanns när min mamma var liten en affär och hårsalong och nyligen auktionerades det ut en massa roliga gamla butiksförmål som legat på någon vind. Bland annat denna snygga dam. :) I höstas gick även min mormor bort och blå stolen och blå damen får nu stå där minna mig om dem.