Årets första loppis.

Jag älskar loppisar. Det är väl inget ovanligt med det kanske i dessa tider men i allafall är loppisar för mig en skattjakt. Oftast letar jag efter gamla unika saker som inte står i var mans hylla. Saker som gör just mig glad när jag får syn på dem.
Igår åkte vi till Lunedet på familjedag och loppis. Det var årets första för mig och om jag fyndade? ja det gjorde jag. :)
 
Det är ju så att just nu är mitt sinne i nya huset och saker jag kommer över har redan sin plats där. Jag håller på att inreda nya huset mentalt. Och några prylar inhandlades oxåå igår.
 
 
Ett nytillverkat väggskåp som är lättplacerat då det är så litet. Jag föll för det vackra krönet som andas gammalt och glasinläggen på sidorna som är lite ovanligare. Det ska målas vitt och eventuellt få porslinsknoppar istället för nuvarande ringar. Kostade visserligen 300 kronor men det var så fint och så påstod säljtanten (som visade sig vara barnmorskan som var med när jag födde oliver) att hon köpt det alldeles nyligen för 2000 kronor men inte passade hemma hos henne. Stämmer det så var det ju iallafall ett ganska bra fynd. ;)
 
Och så den här lilla pigtittaren som nog kommer hamna på någon av tjejernas rum när vi flyttar. 
Den kostade 150 kronor men jag prutade ner den till 100 kr.
 
 
Och så sist Påskliljan! :) Hon stod där på ett bord bland gamla udda ölglas och krukor och bad att få följa med hem. Vet inte ens vad det är eller varför den heter Påskliljan. Verkar vara en populär gammal figurin. Hur som helst såg jag framför mig hur hon på påsk står framme med en vas påskliljor bredvid sig. :) Henne kunde jag fått billigare än de 40 kronor jag betalade för. När jag frågade vad säljaren skulle ha fick jag en motfråga vad jag ville ge. Precis när jag kläckte ur mig 40 kronor svarade hon 25! Så eftersom jag visade mig villig att ge 40 fick jag göra det oxå. Jaja, det tyckte jag nog hon var värd. Det är bara skylten som ska rättas till då den är lite sned.
 
#1 - - Svesse:

Lägg gärna upp en bild när skåpet är vitmålad, Fanny kommer bli vansinnig av avsjuka ! :-P