Fredagsmix

Och så har det gått en arbetsvecka till. Lite av varje har hänt på bygget.
 
Skiffret letar sig sakta upp mot toppen.
 

El har dragits på övervåningen och utomhus. Vi kommer ha snickarglädje i form av "solar" högst upp på varje gavel och de kommer bli belysta.
 
Vinden har fyllts på med lösull (tror jag det är) och det har dragits golvvärmeslangar i några rum på övervåningen.
 
 
Grävaren har varit här och grävt avlopp.
 

Kökets fina vitrinskåp har blivit synligt.
 

Sist satte jag mig på golvet där vår säng kommer stå och bara....satt....en lång stund idag. Kände efter hur det kommer kännas att slå upp ögonen där på morgonen om drygt en månad. Föreställde mig ljuden av morgonpigga barn i rummen intill...jamande katter från nedervåningen och fågelkvitter utifrån. :)
 
 
 
 
 
#1 - - Beda:

Vad roligt det måste vara....jag brukar minsann inte bli avundsjuk men nu vete katten om j as g inte känner av det.... Roligt att ni får så fint!

#2 - - Sara:

Bra jobbat, det ser jättefint ut! Oj, är det bara en månad tills det är dags för er att flytta in?..grattis!

#3 - - Linus:

Grymt fint hus! Hur mycket kostade skiffertaket?