Oväntat.

Igår när jag skulle hämta äldsta dottern i grannorten hamnade jag oväntat på tre lokala loppisar. Jag hittade något på var och en och allt som allt var det en riktigt lyckad loppisrunda. Det är de där oväntade loppisbesöken och fynden jag blir gladast för. Sakerna jag inte visste jag behövde och ens visste fanns alltid. :)
 
Förutom pussel och en stor härlig broderad sommarduk hittade jag detta:
 
* En skoläst i barnstorlek för 20kr som kommer få stå i hallfönstret där jag har mina tidigare läster.
* Fyra till tefat i den servis jag samlat på mig genom tidigare loppisar. 30kr.
* Två tallrikar i Rörstrands Svalan. Efter lite googlande såg jag att dessa även finns i båvitt vilket jag är mer förtjust i. Kunde dock inte motstå dessa då de både var billiga och jag är svag för svalor.
* En rakspegel som jag tänkt ha i det kommande gästhuset vi bygger. 30kr.
* Sist och oxå minst en liten spis som jag verkligen föll för. Så enkel men så full av historia och lek..har den byggts av en pappa eller morfar eller är den köpt i en affär..10 kr och den låg i min hand. :)
 
 
 
 
 
 
 
#1 - - Rebecca :

Svalan tallrikarna är ofta den färgen när de är riktigt gammla, de kan man oxå se på om trycket bak är ingraverat i tallriken eller tryckt utan på 😍 helt fantastiska, har själv några stycken!!

#2 - - Lizelotte:

Fina bilder och mycket inspiration på en härlig blogg att läsa!