Mina loppistips i Karlskoga.

Kunde såklart inte vänta länge med den där loppisrundan utan for till Karlskoga med Tindra och Love igår. Tänkte redovisa och tipsa om de sex loppisar vi besökte. :)
 
1. Pingstkyrkan, Stråvägen 24.
Här började vi. Stor lokal med möbler, kläder, inredning och husgeråd. Det finns även ett litet fik inne i lokalen. Ingen loppis för dig som är ute efter antikviteter utan här hittar du mest nyare men begagnade bruksföremål. Här hittade vi ett porslinsrådjur åt Klara för tio kronor.
 
 
2. Antik & Loppishallen, Baggängsvägen 14.
Bara några kvarter bort ligger detta ställe som var vårat andra mål för dagen. Där hyr folk in sig i varsina montrar och rum och rummen tycks aldrig ta slut. Finns allt, mycket antikviteter, retrogrejer, porslin och lite nytt. Från detta ställe åkte vi med en söt barnpall från Brio och en ljuslampett för dryga hundringen.
 
 
 
 
 
 
 
3. Spinnrocken, Häsängsvägen 1.
Vidare några kvarter kom vi till denna lilla butik. En trång trång butik med mest textiler, vintagekläder och andra vintageprylar men även lite porslin och en källare med möbler och lp-skivor. Här hittade vi inget alls.
 
4. BA:s loppis, Smalspåret 1.
Vårt fjärde loppisstopp var detta ställe på andra sidan stan som vi besökt tidigare. Här säljs mest småprylar, porslin, prydnadsföremål, tavlor och ditt och datt. Jag hittade inget här idag med Tindra köpte en ny "blomkula" eller brevpress till sin samling plus en äggkopp med hennes initialer på, TB. :)
 
 
5. Loppishyllan, Åbyvägen 2.
Detta var ett nytt ställe för mig men ganska roligt. En stor lokal med långa långa lagerhyllor fyllda med allt möjligt. Man fick verkligen titta noga för att inte missa något kul. Köpte med ett spel åt ungarna och hittade även ett underbart lekmagasin i trä. Jag har ju en förkärlek till gamla leksaker och detta charmade mig totalt. I det kanske Love kan ställa småbilar eller smådjur i när han når det lekstadiet. 30 kronor betalade jag för huset! :)
 
 
 
6. Rävåsens IK, Maskinvägen 24.
Detta blev vårat sista stopp för dagen och bjöd inte på några fynd. Lite möbler och böcker på en våning och lite porslin och kläder på övre. Ingen loppis jag återvänder till.
 
Allt som allt var det en lyckad loppisdag. Några fynd men framförallt en massa spänning under denna skattjakt. :)
Nästa gång blir det Örebro jag undersöker.
#1 - - Emelie:

Roligt med loppistips! Jag älskar loppisar 😁