Har jag berättat historien om skåpet?

När jag fyllde typ 30 fick jag en resa till ishotellet i Jukkasjärvi av Henrik.
När vi varit förlovade i fem år fick jag en resa till Rom av samma man.
Ingen av dessa resor hade jag utnyttjat när vi 2013 åkte till Borlänge för att rita och planera köket till nya huset. Planeringen pågick i flera timmar och vi ritade upp drömköket med bland annat detta stora vitrinskåp som egentligen inte ingick i huspaketet. Vi resonerade väl så att vi först kunde planera köket precis som vi ville ha och sedan plocka bort delar och detaljer när vi fått notan om det blev för dyrt. Vi tog med oss ritningen och prislistan till bilen för att åka hem och fundera över saken när Henrik sa: Det där extraskåpet kan du ju glömma!
Nu var det ju så att så fort det där skåpet ritades in på vår ritning var det där för att stanna. Efter lite förhandlingar på väg hem hade beslutet tagits att skåpet skulle beställas.
Skåpet kostade mig en resa till ishotellet i Jukkasjärvi och en resa till Rom.
 
Om det var värt det? Absolut! ;) Både hotellet och Rom finns ju kvar och skåpet är den finaste delen i köket om ni frågar mig. :)