Katt och råtta

Som jag skrivit om flera gånger förut är de bästa loppisfynden jag gör, de föremål som jag inte visste jag behövde. Saker som får mig att le eller lockar fram något gammalt minne.
 
Ett sådant fynd är detta lilla spel som jag hittade för någon tia på en loppis för många år sedan. Baksidan är en spegel och jag kan riktigt föreställa mig hur denna lilla pryl gjorde något barn riktigt glad för länge sedan på en födelsedag eller kanske jul. Det är tjusningen med gamla grejer...man får själv fantisera fram föremålets historia.  :)
 
 
 
#1 - - Lilja:

Hej! Sitter o gogglar lite snickarglädje bilder o råkade komma över din blogg. Undrar vad det är för färg ni har på huset, vilken tillverkare och namn på kulör? Jättefint!

Svar: Det är en färg från Jotun demidekk s2002-y :)
Karolina