Tindras rum.

Tindra älskar prylar! Små prylar så som porslinsfigurer, plastdjur, mjukdjur, pyssel, smycken, glaskulor, snäckor..ja allt man kan tänka sig. Därför har hon fått det största rummet med mest förvaringsmöjligheter. Garderober, lådor under sängen som rymmer massor, byrån som vi hittade i uthuset, prylhyllor, korgar och burkar.
 
 
Prylhyllan ägde min Mamma som ung. Skrivbord och stol ett blocketfynd. Pigtittaren ett loppisfynd.
 
Sängbordet är ommålat och såg ut så här när jag köpte det på loppis för några år sedan: http://domarudden.blogg.se/2013/june/dagens-loppis.html
I fönstret står Tindras brevpress-samling i form av blomkulor. Den stora har hon fått av mig som sjäv fick den av farmor o farfar när jag var liten. Samlingen tog fart när hon på samma loppis som i länken ovan köpte sin första brevpress för en femma.
 
 

Skänken är från uthuset vi rev, prylhyllan ett loppisfynd. Tavlan med flickan och hunden fick Tindra av mig när hon fyllde fyra. Jag fick den av min Farmor när jag fyllde fyra och Farmor fick den när hon fyllde fyra av en moster.
Tavlan med katterna är från min pappas barnrum.
Guldtavlan med den blommiga tapeten köpte Tindra för en tia då vår Gästgivaregård hade loppis för ett par år sedan. Faktum är att Gästis har en hel vägg med inramade tapeter som de haft under åren och så även denna. :)
 

Man kan förstå att storasyster inte gärna vill ha in en klåfingrig nyfiken lillasyster i detta pryl-fyllda rum. ;)