Minnesskåpet

I vardagsrummet står mitt minnesskåp. Det är ett skåp som innehåller en blandning av loppisfynd och föremål som betyder lite extra för mig.
 

Som det lilla huset jag räddade när min pappa skulle sälja sin hobbyjärnväg. När vi var små hade han ett helt landskap uppbyggt i vår källare med en eldriven järnväg, hus med belysning och berg och skogar. Landskapet har varit nedpackat i många många år men när han häromåret skulle sälja alltihop hann jag knipa det här lilla huset som ett barndomsminne. Det var alltid i det huset jag "bodde" när vi lekte. :)
 

Den gamla docksängen är köpt på loppis men nallen som sitter i är ett bevis på ett av de få brott jag gjort i mitt liv. Den stal jag (enligt rykten) på byns lokala mataffär när jag fortfarande satt i barnvagn. :)
En av igelkottarna lekte pappa med som barn.
 

Jag har även lite leksaker som inte någon nära till mig ägt men som ändå är så pass charmiga att jag inte kan låta bli att köpa om jag snubblar över dem på någon loppis.