Dagens loppis

Hann in på en loppis i Gyttorp idag med ungarna.
 
För endast 120 kronor fyndade vi detta:
 
* Litet sängbord till något av barnens nya rum. Behöver bara målas om sättas på en gullig knopp på lådan.
 
* Prydnadshylla till Oliver. Han har redan bestämt att han ska ha sina finaste bilar i den. :)
 
* Riktigt gamla sko-läster, helt i trä. Det är precis sånt här jag hoppas hitta i loppisgömmor. Gamla, unika saker med själ. Vet exakt var de ska hänga i nya huset. ;)
 
* En brevpress. Den hittade Tindra efter mycket om och men. Precis när jag betalat och skulle kånka Klara, sängbord och grejer till bilen kom hon och tjatade att hon ville köpa något hon sett. Jag som hade tittat genom hela loppisen tyckte mig inte sett något jag ville hon skulle dra hem så jag sa skarpt nej och fick även kånka henne till bilen. När jag backade ut från gården och skulle åka bröt hon ihop och bönade och bad att hon skulle få visa vad hon sett för det var ju en blomma så vacker. Ungen hade tur att mamma var på bra humör så hon fick en chans att visa mig vad hon sett. Vi gick in på loppisen igen och hon visade sin brevpress som jag aldrig upptäckte. 5 Kronor fick hon den för och eftersom hon är en riktig blomtjej fick mamma erkänna att hon nog gjorde dagens bästa fynd.;)